Co to jest ekologiczne produkty? Jak sprawdzić czy produkt jest ekologiczny?
Żywność ekologiczna to określenie żywności produkowanej metodami rolnictwa ekologicznego.
W takim rolnictwie nie używa się nawozów sztucznych i pestycydów.Produkty ekologiczne można rozpoznać po ich etykietach, na których umieszczone są słowa „ekologiczny”, „bio”, „eko”, oraz unijne logo produkcji ekologicznej. Tylko takie oznakowanie produktu daje gwarancję jego ekologicznego pochodzenia.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE 1. Ustala się następujące definicje: a) Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu b) Klient – Kupujący, a także Użytkownik lub Subskrybent; c) Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej; d) Użytkownik – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która założyła Konto w Sklepie; e) Sprzedawca - Marian Wójtowicz prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Ekologiczne P.P.H.U. "BIO-EKO" Wójtowicz Marian, z siedzibą pod adresem Tułkowice 57, 38-124 Wiśniowa, NIP: 8191034390; REGON: 691426985. f) Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; g) Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie; h) Sklep internetowy (sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://wojtowiczbioeko.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie; i) Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą; j) Konto - konto Klienta w Sklepie, w którym są gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie; k) Formularz Rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta przez Klienta; l) Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności; ł) Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów; m) Towar/produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, którą może nabyć Kupujący; n) Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego; o) Umowa o dostarczanie Newslettera – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach Konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać Subskrybentowi Newsletter przez czas nieoznaczony, a Subskrybent zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe; p) Umowa o dostarczanie Usługi Konta – umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach Konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać na rzecz Użytkownika Usługę Konta przez czas nieoznaczony, a Użytkownik zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe; r) Usługa Konta – usługa cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach Konsumenta, polegająca na utworzeniu i utrzymywaniu przez Sprzedawcę Konta na rzecz Użytkownika; s) Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. 2. Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień na oferowane produkty poprzez stronę internetową. Korzystanie z tej usługi możliwe jest po rejestracji i zalogowaniu się Klienta w Sklepie. 3. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym Zamówienie jako kupującym a Sklepem jako Sprzedawcą. 4. Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityką Prywatności i Plików Cookies. 5. Klient może dokonać subskrypcji newslettera, czyli cyklicznej wysyłki informacji handlowej o produktach i usługach Sklepu. Aby zapisać się na newsletter Klient wpisuje swój adres e-mail w formularzu newsletter znajdującym się na stronie internetowej Sklepu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w tym celu i kierowanie na podany e-mail treści promocyjnych, klikając zakładkę „Zapisz”. Z newslettera można zrezygnować w każdej chwili, a w tym celu Klient jest proszony o przekazanie oświadczenia o rezygnacji poprzez kliknięcie zakładki „Wypisz” lub e-mail na adres: biuro@wojtowiczbioeko.pl.
§ 2 WARUNKI TECHNICZNE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ 1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług Sklepu: a) podłączenie do Internetu, b) poprawnie skonfigurowana przeglądarka, c) aktualne, czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej, d) włączona obsługa Cookies i Java Script e) program do odczytu plików formatu PDF. 2. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sklep nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania serwisu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg procedury składania Zamówienia. 3. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w tym w opiniach do Produktów. 4. Sklep zapewnia, że wszelkie opinie dotyczące Produktów oferowanych w Sklepie pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy dokonali zakupu danego Produktu. W tym celu Sklep ograniczą dostęp do formularza wystawienia oceny i opinii o Produkcie tylko do Klientów, którzy posiadają aktywne konto klienta w ramach Sklepu i na którym zarejestrowano zakup danego Produktu w historii Zamówień.
§ 3 REJESTRACJA 1. Rejestracja w Sklepie jest bezpłatna i następuje w oparciu o prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny. Rejestracji konta można dokonać także przez odznaczenie odpowiedniego okienka w procesie składania Zamówienia. Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca założenie konta. Z chwilą otrzymania wiadomości potwierdzającej rejestrację dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia konta pomiędzy Klientem a Sklepem. 3. Po zarejestrowaniu się w Sklepie, logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym lub zmienionych na podstawie późniejszego wniosku Klienta. 4. W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu (wypowiedzenie umowy) należy wysłać wiadomość elektroniczną z wnioskiem o usunięcie konta na adres e-mail: biuro@wojtowiczbioeko.pl z podaniem danych identyfikujących Klienta aktualnie zarejestrowanego w Sklepie. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Sklep jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego Zamówienia. 5. Posiadanie konta Klienta, umożliwia dostęp do automatycznego śledzenia Zamówienia.
§ 4 ZAMÓWIENIA 1. Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. 2. Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych Produktów w Sklepie. Proces zamawiania Produktu rozpoczyna się potwierdzeniem cech świadczenia poprzez Stronę produktową. Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności produktu, cenie i sposobach zapłaty, jak i możliwych wariantach dostawy. W celu dostarczenia produktu Klient zobowiązany jest do podania swoich danych adresowych lub ich weryfikacji w przypadku uprzedniego zarejestrowania konta. Przed złożeniem zamówienia (poprzez użycie przycisku „zamawiam i płacę”) Klient potwierdza, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności i Polityką Cookies. 3. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia (przycisk „zamawiam i płacę”) Klient zakończy korzystanie z danej usługi i opuści Sklep, umowa nie zostanie zawarta. 4. Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca, zobowiązany jest do podania numeru NIP przy składaniu Zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że kupuje jako Konsument. 5. Ocena czy Klient będący przedsiębiorcą wpisanym do rejestru CEIDG ma status Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta jest dokonywana przez Sklep w stosunku do indywidualnego przypadku oraz w oparciu o ewentualne oświadczenia Klienta złożone w toku Zamawiania Produktów. 6. W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru, spośród dostępnych w Sklepie: zamawianych produktów, sposobu dostawy, sposobu płatności oraz wskazać adres dostawy. Wybór dokonywany jest przez: wybranie produktu i dodanie go do koszyka. 7. Klient może wybrać nieograniczoną ilość produktów do Zamówienia spośród ilości danego Produktu dostępnego dla Zamówień, a w po przejściu do Koszyka otrzyma podsumowanie wybranych Produktów. Jeżeli ilość Produktów jest ograniczona, Sklep zaznacza taką informację na stronie produktowej. 8. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem Sklepu lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni, licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sklep czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy: a) częściową realizacją - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów; b) anulowania całości Zamówienia (odstąpienie). W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane w części Produktów niedostępnych. 9. Zamówienia przekazane są do realizacji w następnym dniu roboczym od momentu zaksięgowania zapłaty na rachunku firmowym.. 10. Dostawa trwa od 3 do 5 dni roboczych od momentu nadania przesyłki w zależności od wybranej formy dostawy.
§ 5 CENA PRODUKTÓW ORAZ FORMY PŁATNOŚCI 1. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT i nie obejmują kosztów dostawy. Cena może zawierać w sobie indywidualnie naliczoną zniżkę lub rabat, przydzielony Klientowi w sposób zautomatyzowany – informacja o tym zamieszczona jest w podsumowaniu Zamówienia. 2. Każda transakcja potwierdzana jest paragonem lub fakturą VAT. 3. Dostawa towaru odbywa się w następujących wariantach oferowanych w Sklepie: a) za pośrednictwem firmy kurierskiej b) odbiór osobisty pod adresem: Tułkowice 57, 38-124 Wiśniowa c) dowóz osobisty za pośrednictwem kierowcy firmy. Aktualne Informacje o kosztach i rodzajach dostawy dostępne są w zakładce „KOSZTY WYSYŁKI”. 4. Koszty dostawy zostaną uwzględnione w zależności od zamówionego towaru i wyboru Klienta co do sposobu dostawy, przy składaniu Zamówienia. 5. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty: a) przelew tradycyjny, b) płatność przy odbiorze. 6. W razie dokonania Zamówienia i wybrania innej opcji płatności niż przy odbiorze a niezaksięgowania wpłaty na poczet tego Zamówienia w ciągu czternastu (14) dni, Zamówienie zostaje anulowane. Po 3 dniach roboczych od dokonania Zamówienia w przypadku braku zaksięgowania wpłaty Klient otrzyma na podany adres e-mail przypomnienie o wykonaniu płatności. 7. Wydanie Zamówienia nastąpi w czasie określonym w potwierdzeniu Zamówienia i zaakceptowanym uprzednio przez Klienta, nie później jednak niż w ciągu 3-5 dni od daty zawarcia umowy. Na stronie produktowej Sklep podaje przewidywany czas wysyłki Zamówienia. 8. W przypadku zamówienia płatnego przelewem na konto lub kartą opłatę należy wnieść w całości w ciągu 10 dni od momentu przyjęcia przez sklep zamówienia. Po upływie tego terminu nieopłacone zamówienie zostaje anulowane.
§ 6 REKLAMACJE 1. Sklep jest zobowiązany do wydania towaru bez wad i zrealizowania wszelkich usług zgodnie z zawartą Umową. 2. Sklep zobowiązany jest również do wydania Towaru zgodnie z umową. Towar jest zgodny z umową jeżeli jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność pozostają w zgodzie z ustaleniami poczynionymi z Klientem w ramach zawartej umowy. 3. W przypadku stwierdzenia przez Klienta wady lub uszkodzenia towaru o którym nie było mowy w opisie produktu zamieszczonym na stronie sklepu, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze sprzedawcą drogą mailową na adres biuro@wojtowiczbioeko.pl w celu ustalenia sposobu dalszego postępowania. 4. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych muszą zawierać niezbędne do jej rozpatrzenia dane w szczególności imię i nazwisko zamawiającego oraz opis przedmiotu reklamacji. 5. Do odsyłanego z powodu reklamacji towaru należy dołączyć wydrukowany i wypełniony formularz reklamacji stanowiący załącznik nr 1 przedmiotowego regulaminu. 6. Jeżeli otrzymany przez Klienta towar posiada wady lub uszkodzenia powstałe podczas transportu, może on zostać odesłany przez Klienta na adres sklepu. 7. W przypadku reklamacji koszt odesłania i wysłania towaru ponosi sprzedawca towaru. 8. W przypadku uznania reklamacji sklep dokonuje wymiany uszkodzonego produktu na nowy, a gdy ten sposób załatwienia reklamacji nie jest możliwy dokonuje zwrotu zapłaconej przez Klienta kwoty. Podstawą otrzymania zwrotu pieniędzy jest odesłanie do Sprzedawcy podpisanej korekty faktury sprzedaży lub paragonu. 9. W przypadku wymiany lub reklamacji zakupionego towaru Klient proszony jest o kontakt ze sprzedającym w celu ustalenia dalszego toku postępowania: - pod numerami telefonu: : 663520331 lub 17 2766276, - pod adresem poczty elektronicznej : biuro@wojtowiczbioeko.pl. 10. Jeśli dokonano wyboru odstąpienia od umowy, wszystkie dokonane przez Klienta płatności, w tym koszty dostawy, zostaną mu zwrócone niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot płatności następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność, chyba, że Klient w sposób wyraźny złoży przed dokonaniem zwrotu inną dyspozycję zwrotu niegenerującą dla niego dodatkowych kosztów. 11. W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Sklepem a Klientem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl. Ponadto pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Prawo takie nie przysługuje Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania zamówionego produktu. 2. Zwrotowi nie podlegają świadczenia i produkty, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie można odstąpić. 3. W przypadku zwrotu towaru Klient proszony jest o przesłanie drogą mailową na adres biuro@wojtowiczbioeko.pl lub pocztową w formie pisemnej na adres Tułkowice 57 , 38-124Wiśniowa oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć na formularzu, który stanowi załącznik do ustawy prawa konsumenckiego lub w innej formie zgodnej z prawem konsumenckim. 5. Wzór formularza odstąpienia od umowy zamieszczony jest jako załącznik nr 2 do przedmiotowego regulaminu. 4. Sklepu zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towarów. 5. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy towarów inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów i zwrócony zostanie koszt wysyłki najtańszej dostępnej formy dostawy oferowanej przez sklep dla zakupionych towarów. 6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą. 7. Klient ma obowiązek zwrócić towary niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towarów przed jego upływem.
§ 8 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH - KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KLIENTÓW, ICH REPREZENTANTÓW/PEŁNOMOCNIKÓW/ PRZEDSTAWICIELI/PROKURENTÓW ORAZ OSÓB WYZNACZONYCH DO KONTAKTU W CELU ZAWARCIA I REALIZACJI UMOWY
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 oraz art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informuję, że Administratorem danych osobowych jest Marian Wójtowicz prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Ekologiczne P.P.H.U. "BIO-EKO" Wójtowicz Marian z siedzibą pod adresem Tułkowice 57, 38-124 Wiśniowa; NIP: 8191034390; REGON: 691426985. Moje dane kontaktowe: 1) adres do korespondencji: Tułkowice 57, 38-124 Wiśniowa 2) adres poczty elektronicznej: biuro@wojtowiczbioeko.pl 3) numer telefonu: 663520331 lub 17 2766276 Cele i podstawy przetwarzania danych Będę przetwarzać Państwa dane w celu: - podjęcia działań na żądanie osób, których dane dotyczą przed zawarciem umowy (art. 6 ust 1 lit. b RODO), - przygotowania, zawarcia i realizacji łączącej nas umowy oraz dokonywania rozliczeń (art. 6 ust 1 lit. b RODO), - wypełnienia ciążącego na mnie obowiązku prawnego, w tym podatkowego czy rachunkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), - ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, będącego realizacją mojego prawnie uzasadnionego interesu - dochodzenia praw majątkowych lub niemajątkowych czy ochrona przed roszczeniami zgodnie z przepisami ogólnymi), - obsługi zgłoszeń reklamacyjnych (art. 6 ust 1 lit. b RODO - niezbędność do wykonania zobowiązania gwarancyjnego w związku z umową; art. 6 ust 1 lit. c RODO w zw. z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi rękojmi za wady rzeczy i gwarancji jakości oraz ustawą o rachunkowości; art. 6 ust 1 lit. f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem jest rozpatrzenie roszczeń reklamacyjnych, kontrola prawidłowości prowadzenia postępowania reklamacyjnego czy też obrona moich interesów). Okres przechowywania danych Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania umowy, a następnie do momentu przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa (w szczególności księgowych i podatkowych). Informacja o źródle pochodzenia danych oraz zakres danych reprezentantów/pełnomocników/prokurentów/ przedstawicieli oraz osób wyznaczonych do kontaktu Dane osobowe w postaci imienia i nazwiska, stanowiska służbowego, nr telefonu, adresu e-mail, adresu do kontaktu oraz inne dane otrzymałem od mojego Klienta. Dane mogę także uzyskać ze źródeł powszechnie dostępnych jak CEIDG, KRS czy strona internetowa Klienta. Odbiorcy danych Dane osobowe mogą zostać udostępnione: - moim pracownikom/współpracownikom na podstawie stosownego upoważnienia, - podmiotom świadczącym usługi IT oraz dostawcom systemów informatycznych, - firmom księgowo-rachunkowym, - hostingodawcom, - podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie czy przewozowe, - kancelariom prawnym, - podmiotom obsługującym płatności (operatorom płatności internetowych, bankom) oraz innym podmiotom, organom lub instytucjom określonym przez przepisy prawa. Prawa osób, których dane dotyczą Przysługuje Państwu: - prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania (poprawiania) swoich danych, - usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania(jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 17 czy 18 RODO), - przenoszenia danych (jeżeli przysługuje ono na podstawie art. 20 RODO), - prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (zgodnie z art. 21 RODO). Aby skorzystać z wymienionych praw proszę o poinformowanie, które z nich i w jakim zakresie mam zastosować kontaktując się ze mną wykorzystując wymienione powyżej formy kontaktu. Osobom, których dane dotyczą przysługuje także prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uznają, że ich dane przetwarzane są niezgodnie z przepisami prawa. Informacja o dobrowolności podania danych Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy lub do wykonania innego celu związanego z przetwarzaniem. Konsekwencją niepodania ww. danych będzie brak możliwości zawarcia umowy. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji Dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Przekazywanie danych do państw trzecich Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowych.
§ 9 ZMIANA REGULAMINU 1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, a w szczególności: 1) w przypadkach uzasadnionych względami technicznymi dotyczącymi świadczenia usług oraz zmiany mającej na celu dostosowanie postanowień Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa, 2) zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy, 3) rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania, 4) zmiany sposobów płatności i dostaw. 2. Sprzedawca udostępni nową treść Regulaminu na stronie internetowej Sklepu co najmniej 7 dni przed wejściem zmian w życie. Zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikom i Subskrybentom pocztą elektroniczną. 3. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy. 4.Użytkownik lub Subskrybent, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta lub Umowę o dostarczanie Newslettera ze skutkiem natychmiastowym do czasu wejścia w życie zmian Regulaminu. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu. 5. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi Konta lub Umowy o dostarczanie Newslettera następuje poprzez złożenie Usługodawcy przez Użytkownika lub Subskrybenta oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w Regulaminie. 6. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Usługodawca usuwa Konto lub wstrzymuje dostarczanie Newslettera.
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. Na każdy sprzedany przez Sklep Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. 2. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej. 3. Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego. 4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
Załącznik nr 1 do Regulaminu sklepu Internetowego
Miejscowość, data
WZÓR Zgłoszenie reklamacyjne
Zgłoszenie reklamacyjne sporządzone w dniu .......................... 1. Imię i nazwisko wnoszącego reklamację: ........................................... 2. Adres: ........................................... 3. Data dokonania zakupu: ........................................... 4. Nazwa towaru: ........................................... 5. Ilość zakwestionowanego towaru: ........................................... 6. Cena brutto: ........................................... 7. Dokument sprzedaży (w załączeniu) paragon / faktura nr: ........................................... 8. Dokładny opis wad i przedmiotu reklamacji: ........................................... 9. Data i okoliczności stwierdzenia wady: ........................................... 10. Żądanie reklamującego* (naprawa towaru / wymiana towaru / zwrot pełnej ceny towaru / częściowy zwrot ceny towaru): .............................................................................................................................................. Oświadczam, że zapoznałem się z warunkami reklamacji określonymi w Regulaminie sklepu, w tym w szczególności z koniecznością dołączenia do niniejszego dokumentu faktury lub paragonu wystawionego w związku ze sprzedażą ww. towarów. Towar odsyła Klient na koszt Sprzedawcy. .
Pełna nazwa przedsiębiorcy Adres siedziby przedsiębiorcy
Imię i nazwisko konsumenta Adres konsumenta
WZÓR
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu …………………….na odległość*/poza lokalem przedsiębiorstwa* bez podania przyczyny. Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy. Proszę o zwrot ceny towaru na konto*…………………………………………………………………………………..…….… / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.*